Ocenianie kształtujące
Zgodnie z założeniami naszego programu na zajęciach jest stosowane ocenianie kształtujące. Ocenianie najczęściej pojmujemy, jako podsumowanie pewnego etapu kształcenia. Ocenianie kształtujące jest obecne w procesie nauczania od początku, aż do udzielenia informacji zwrotnej na temat indywidualnych efektów nauczania. W ten sposób uczeń otrzymuje indywidualną pomoc w przyswajaniu wiedzy i umiejętności.
W naszej szkole jest ono realizowane na bieżąco we wszystkich klasach. W związku z tym jest wdrażane także w klasie pierwszej.
Każdą lekcję rozpoczynamy od określenia celów zajęć. Co chcemy osiągnąć poznając dany temat? Ustalamy, co już wiemy, gdyż nawiązanie do czegoś znanego ułatwia przyswajanie wiedzy. Podawanie celów lekcji wzbudza zainteresowanie tematem. Bardzo istotnym elementem jest podawanie informacji zwrotnej uczniowi. Czego się dzisiaj nauczyłeś? – to pytanie podsumowujące zajęcia. Oczywiście na zajęciach stosujemy metodniki, patyczki z imionami różne sposoby ewaluacji zajęć.