Statystyki

Pages|Hits |Unique

  • Last 24 hours: 0
  • Ostatnie 7 dni: 0
  • Ostatnie 30 dni: 0
  • Aktualnie na stronie: 0

Marcowe doświadczanie i obserwowanie.

Uczniów klasy pierwszej cechuje spontaniczność działania, aktywność, chęć doświadczania.

Zadania, które proponuje nauczyciel wykonują chętniej, jeśli zaakceptują je jako własne, jeśli staną się ich autorami lub współautorami. Do najchętniej podejmowanych przez dzieci należą te czynności, które pozwalają badać, poszukiwać, oraz myśleć twórczo. Pomocną w takim działaniu jest technika pracy „doświadczenia poszukującego”. Jest to forma, dzięki której dziecko samodzielnie podejmuje działania. Dziecko poszukuje informacji w źródłach, analizuje, projektuje, wnioskuje, uogólnia. Na zajęciach uczniowie mają możliwość manipulowania, obserwacji i eksperymentowania.
Święta Wielkanocne dały możliwość samodzielnego wyboru wykonania ozdób świątecznych. Doświadczenia z jajkiem były fajnym eksperymentowaniem, w czasie którego wykorzystane zostały zmysły oraz myślenie hipotetyczne polegające na formułowaniu przypuszczeń. Mój cień stał się doskonałym celem obserwacji.
Zbliżająca się wiosna zachęciła uczniów do poszukiwana jej pierwszych zwiastunów. Zajęcia w terenie pozwoliły dzieciom na swobodną obserwację otaczającej przyrody. Zostały tutaj zaangażowane wszystkie zmysły – wzrok, słuch, dotyk, węch. Z wielkim zaangażowaniem dzieci potrafiły wymienić się zdobytą wiedzą. Zajęcia w klasie w czasie których uczniowie bawili się w ogrodników pozwoliły na wykazanie się wcześniej zdobytą wiedzą o roślinach i warunkach jakich potrzebują do życia. Na parapetach okiennych pojawiły się różne hodowle, o które należało zadbać.