Matematyka nie taka straszna.
Dziecko rozpoczynające naukę w klasie I posiada potrzebę zdobywania wiedzy, przy czym jeszcze bardzo chętnie się bawi i jest ciekawe otaczającego świata.
W tym wieku występuje naturalna eksploracja i chęć zrozumienia zjawisk, sytuacji występujących w najbliższym otoczeniu. Na zajęciach stwarza się wiele okazji aby uczeń badał rzeczywistość poprzez praktyczne działanie. Zajęcia matematyczne oparte są właśnie na działaniu praktycznym. Dzieci mają do swojej dyspozycji wiele pomocy, które pomagają im rozwiązywać zadania. Mogą przeliczać, dodawać, odejmować, układać treść do zadania na konkretach, które sami wybierają. Mają zatem możliwość samodzielnego wykonywania zadań. Poprzez pokonywanie trudności w zakresie przeprowadzonych czynności praktycznych i intelektualnych dziecko doświadcza satysfakcji i rozwija zainteresowania matematyką. Ważnym elementem na naszych zajęciach jest praca w parach i grupach. Dzięki pracy grupowej uczniowie uczą się od siebie, a przede wszystkim uczą się współpracy, tak potrzebnej w dorosłym życiu. Zgodnie z ocenianiem kształtującym uczniowie mają czas na dyskusje i ustalanie odpowiedzi z koleżanką czy kolegą. Rozmowa pomiędzy uczniami na temat tego, czego się uczą, wiąże zdobywaną wiedzę z tym, co już wiedzą i potrafią, pomagając im lepiej zrozumieć nowe zagadnienie. Ważnym elementem jest stosowanie tutaj oceny koleżeńskiej i przekazywanie sobie informacji zwrotnej.