Odwrócone odbicie, czyli zabawy z lusterkiem!
W marcu, jako matematyczni naukowcy z Ia, szukaliśmy odpowiedzi na pytanie kluczowe – Jak dostrzec zmiany w lusterku?Ułożyliśmy kwadrat z 4, takich samych kulek plasteliny, obserwowaliśmy figurę w lusterku i specjalnie nie dostrzegliśmy różnicy.
ALE!
Ułożyliśmy kwadrat z 3, takich samych i 1 innej kulki plasteliny i od razu coś nam nie pasowało. Kulka, która na stoliku była w prawym dolnym narożniku, w lusterku była w prawym, górnym narożniku!
Już wiemy! To jest odbicie odwrócone!
Dlatego, gdy podnosimy rękę prawą, nasze „ja” w lusterku podnosi lewą. W zabawie ważne jest to, gdzie umieszczamy lusterko, ale to już są szczegóły! Zawsze doskonalimy spostrzegawczość i umiejętność wnioskowania.
Zachęcamy do zabawy!