Statystyki

Pages|Hits |Unique

  • Last 24 hours: 0
  • Ostatnie 7 dni: 0
  • Ostatnie 30 dni: 0
  • Aktualnie na stronie: 0

Innowacyjny program nauczania

Lipiec i sierpień to pracowite miesiące dla nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego i języka angielskiego z trzech szkół z gminy Nowe Skalmierzyce: Szkoły Podstawowej  im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach, Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej  w Droszewie oraz Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Biskupicach Ołobocznych. Podczas wakacyjnych miesięcy wspólnie razem nauczyciele opracowali wraz z obudową metodyczną innowacyjny program nauczania „ Myślę- działam- idę w świat”. Program został oparty na wieloletnim doświadczeniu  nauczycieli: Anny Dziadkiewicz, Izabeli Kaczmarek, Justyny Krawczyk, Jolanty Łęckiej, Beaty Sochackiej, Danuty Szymczak   ( SP Skalmierzyce), Agnieszki Florczak, Elizy Jarmołowicz, Magdaleny Kubackiej, Małgorzaty Urbańskiej ( SP Droszew),Doroty Gąsior, Krystyny Szczegóry, Anety Kryszczak ( SP Biskupice Ołoboczne) oraz po przeprowadzonych szkoleniach i konsultacjach metodycznych.

Program obejmuje swym zakresem wszystkie treści nauczania uwzględnione w podstawie programowej dla I etapu kształcenia wraz z obudową dydaktyczną: pakietami edukacyjnymi dla klas I ( pakiety edukacyjne dla klas II i III będą opracowywane w kolejnych miesiącach).W skład pakietu wchodzą: scenariusze zajęć wraz z pomocami interaktywnymi               i multimedialnymi: grami, filmami, nagraniami audio, zdjęciami i innymi materiałami. Powstały program zakłada konstruktywistyczne podejście do nauczania , które stawia ucznia w roli badacza, obserwatora, twórcy i projektanta. Program preferuje stosowanie oceniania kształtującego i metod pracy nastawionych na aktywność dziecka. Stosowane formy pracy to praca w parach i w grupach. Kształtowana jest umiejętność uczenia się poprzez wykorzystanie inteligencji wielorakich, badanie profilu dominacji , a także uwzględnieniem osiągnięć współczesnej neurodydaktyki. Program wykorzystuje technologii informacyjno-komunikacyjną w uczeniu się poprzez stosowanie interaktywnych i multimedialnych środków dydaktycznych.

Integralna częścią programu są Centra Aktywnej edukacji, które w programie stanowią przestrzeń do aktywnej edukacji. Uczniowie podejmują wezwania w czterech centrach edukacyjnych: polonistyczno-komunikacyjnym, matematyczno-przyrodniczym, językowym, artystyczno-ruchowym.

Napisany program przez trzynastoosobowy zespół jest zgodny z podstawą programową i uzyskał pozytywne opinie dwóch recenzentów.

Opracowany innowacyjny program nauczania i obudowa dydaktyczna  w ramach projektu konkursowego „Nowy program- nowe szanse” jest współfinasowana z przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet „Wysoka jakość systemu oświaty”.

Jolanta Łęcka