Statystyki

Pages|Hits |Unique

  • Last 24 hours: 0
  • Ostatnie 7 dni: 0
  • Ostatnie 30 dni: 0
  • Aktualnie na stronie: 0

Wrzesień- pierwszy miesiąc nauki w klasie I

W miesiącu wrześniu klasa Ia i Ib rozpoczęły naukę w pierwszej klasie. Pierwsza klasa, pierwsze znajomości, pierwsze poważne zadania, pierwsze pochwały od nowej Pani wychowawczyni i pierwsza przygoda w nowym miejscu, w szkole. Dla Pani wychowawczyni to również był czas na wiele nowości.

Od września, już przez minione 3 tygodnie, klasa Ib wraz z Panią wychowawczynią rozpoczęła naukę i zabawę. Naszą wspólną przygodę rozpoczeliśmy od poznania siebie nawzajem. W czasie trwania okresu adaptacyjnego dzieci miały okazje wykonać własne portrety, wizytówki ze swoim imieniem a także uczyły się przedstawiać i zapamiętywać imiona koleżanek i kolegów.

Na zajęciach języka angielskiego dzieci nauczyły się witać, przedstawiac i żegnać po angielsku. Dzieci szukały swojego miejsca w klasie, swojej własnej przestrzeni, przynosiły wyprawki szkolne i gromadziły przybory szkolne w półeczkach.

Klasa jest podzielona na Centra Edukacji, gdzie dzieci kolejno, mają okazję rozwijać umiejętności polonistyczno-komunikacyjne, matematyczno-przyrodnicze, artystyczno-ruchowe
i językowe. Centra sa wyposażone w pomoce dydaktyczne (kufry rozmaitości) a także w szereg gazetek informujących i ukazujących wytwory własne dzieci.

Miejscem integrującym klase jest dywanik, gdzie wykonujemy zadania na start a także zadania na koniec całego dnia, gdzie wskazujemy co nam się podobało a co nie, czego się już nauczyliśmy i jakie zadania domowe, również zdania bojowe, mamy do wykonania. Dbam o rytuał dnia. Stworzyliśmy kontrakt klasy i określiliśmy prawa i obowiązki panujące w klasie.

Dzieci zostały zdiagnozowane, są monitorowane pod względem postępów, ich mocnych stron a także słabych stron, które trzeba rozwijać i korygować. Nauka  przychodzi nam coraz przyjemniej, korzystamy z pomocy dydaktycznych wypracowanych w ramach projektu, z gier interaktywnych i szykujemy się do realizacja pierwszego projektu metodą Webquestu.

 

 

Izabela Kaczmarek