Statystyki

Pages|Hits |Unique

  • Last 24 hours: 0
  • Ostatnie 7 dni: 0
  • Ostatnie 30 dni: 0
  • Aktualnie na stronie: 0

Wszystko budzi się do życia

Sprawozdanie z działań klasy IB

W marcu klasowi obserwatorzy przyrody mieli okazję szukać oznak nadchodzącej wiosny. Staliśmy się również małymi ogrodnikami. Stworzyliśmy klasową hodowlę rzeżuchy i szczypiorku a potem z ochotą i ciekawością obserwowaliśmy jak nasze roślinki rosną i się rozwijają. Uwieńczeniem naszych starań były przepyszne kanapki, które ze smakiem mogliśmy zjeść w domu, oczywiście posypane i ozdobione kiełkami rzeżuchy i posiekanym szczypiorkiem.

Nasze obserwacje zapisywaliśmy w lapbookach, w których umieściliśmy kalendarz obserwacji roślinek i cały cykl rozwoju cebuli.
Dodatkowo, podczas tematu zwiazanego z bocianami, postawnowiliśmy ozdobić nasze doniczki ze szczypiorkiem, wykonanymi przez nas bocianami z płatków kosmetycznych. Stały się jeszcze piękniejsze.
Z dumą zabraliśmy doniczki i jajka z rzeżuchą do domu.
——————————————————————————————

 

W lutym nasza klasa zamieniła się w salę przepełnioną dinozaurami. Przenieśliśmy się w czasy kiedy te olbrzymie zwierzęta żyły i zamieszkiwały również Polskę. Aktywne Pierwszaki przyniosły na zajęcia albumy i książki o dinozaurach a Gracjan pokazał nam czaszkę dinozaura wykonaną z tworzywa, być może będzie zbierał dalsze elementy szkieletu i ułoży całego dinozaura. Nasze zainteresowanie było coraz większe gdy dziewczynki z naszej klasy opowiadały o Parku dinozaurów, w którym były i pokazały zdjęcia z wycieczki.
Pracy i zabawy było co nie miara, puzzle z dinozaurami, liczydło z dinozaurami, stworzenie gazetki o dinozaurach i wiele więcej.

Przed feriami zimowymi udało nam się również opowiedzieć o mniejszych zwierzętach, na pewno nie tak dużych jak dinozaury ale również interesujących, o ślimakach. Poznaliśmy czym odżywiają się ślimaczki, jak ważne są dla nich ich muszlei  dlaczego niektóre z nich są takie kolorowe.  Wykorzystaliśmy naszą klasową kolekcję muszli, by posłuchać szumu moża. Uwieńczeniem naszej pracy było wykonanie ślimaczków z różnych materiałów, plasteliny, bibuły i sznurka.

 

————————————————————————————————

Miesiąc styczeń był dla nas miesiącem podumowania naszej dotychczasowej pracy w klasie pierwszej. Wspominaliśmy czego się do tej pory dowiedzieliśmy, co nas najbardziej zainteresowało i co wzbudziło najwięcej emocji. Na początku nowego 2015 roku poznaliśmy wiele nowych rzeczy, nasze działania kręciły się wokół matematyki, liczenia, poznawania liczb rzymskich, utrwalania nazw miesięcy i stworzenia klasowego kalendarza urodzin.
Najwięcej frajdy przyniosła nam gra w łowienie „rybek-literek”, bawiąc się utrwalaliśmy alfabet i ćwiczyliśmy czytanie. Wspominaliśmy również malowanie pingwinów i poznanie pojęcia tło. Uwielbiamy malować i rysować, z plastyką i techniką jesteśmy za pan brat dlatego z wielkim zapałem wykonaliśmy projekty układu słonecznego wykorzystując suche pastele.